Informatii utile

Modalitati de plata

Plata serviciilor turistice contractate se poate face pe baza facturii emise de agentie, utilizand una dintre urmatoarele variante:

  • Depunerea banilor in unul dintre conturile firmei deschise la Banca Transilvania;
  • Virament (transfer) bancar  in unul dintre conturile firmei deschise la Banca Transilvania;
  • Online, cu card bancar prin link de plata EuPlatesc.ro (card Visa/Maestro/Mastercard) astfel:                                                                                                                                         – se completeaza un formular cu informatiile despre cardul dvs. in pagina securizata a procesatorului de plati;                                                                                                                 – platile cu carduri de credit/debit emise sub sigla Visa si MasterCard (Visa/Visa Electron si MasterCard/Maestro)  se efectuaeaza prin intermediul sistemului “3-D Secure” elaborat de organizatiile care asigura tranzactiilor on-line acelasi nivel de securitate ca cele realizate la bancomat sau in mediul fizic, la comerciant;                                                                             – “3-D Secure” asigura in primul rand ca nici o informatie legata de cardul dumneavoastra nu este transferata sau stocata, la nici un moment de timp, pe serverele agentiei  sau pe serverele procesatorului de plati, aceste date fiind direct introduse in sistemele Visa si MasterCard;                                                                                                                              – pentru platile prin card bancar nu se percepe comision.

 

Protectia datelor cu caracter personal

Începând cu data de 25 mai 2018 a intrat in vigoare Regulamentul U.E. nr. 679/2014 pentru protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date. Scopul acestuia este să armonizeze legislația privind prelucrarea datelor cu caracter personal, confidențialitatea acestora, să protejeze viața privată a tuturor cetățenilor UE și să le ofere acestora un control mai bun asupra propriilor date.

Pentru ca să fii cât mai bine informat, regăsești mai jos informațiile despre modurile în care prelucrăm datele tale cu caracter personal și drepturile pe care le ai în privința acestora.

Informatii cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal – descarca informatii              Informatii cu privire la drepturile călătorului: descarca informatii

 

Informatii standard pentru contractele privind pachete de servicii de calatorie

Combinația de servicii de călătorie pusă la dispoziția dumneavoastră este un pachet în înțelesul Ordonanței Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate, precum și pentru modificarea unor acte normative. Prin urmare, veți beneficia de toate drepturile UE care se aplică pachetelor.                                                                              Agentia de turism organizatoare va fi pe deplin responsabilă pentru executarea corespunzătoare a pachetului în ansamblu. În plus, conform legislației, agentia organizatoare deține protecție pentru a vă rambursa plățile și, în cazul în care transportul este inclus în pachet, pentru a asigura repatrierea dumneavoastră în cazul în care devine insolventă.                                                  Ordonanța Guvernului nr.2/2018 este accesibilă pe site-ul: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/204233

Drepturi principale ale calatorilor în temeiul Ordonanței Guvernului nr. 2/2018:                      – Călătorii vor primi toate informațiile esențiale privind pachetul anterior încheierii contractului privind pachetul de servicii de călătorie.

– Există întotdeauna cel puțin un comerciant care răspunde pentru executarea corespunzătoare a tuturor serviciilor de călătorie incluse în contract.

– Călătorilor li se pune la dispoziție un număr de telefon de urgență sau detaliile unui punct de contact unde pot lua legătura cu agenția de turism organizatoare sau cu agentul de turism.

– Călătorii pot transfera pachetul unei alte persoane, în urma unei înștiințări efectuate în mod rezonabil și eventual a plății unor costuri suplimentare.

– Prețul pachetului poate fi mărit numai dacă cresc costurile specifice (de exemplu, prețurile carburanților) și dacă acest lucru este prevăzut în mod expres în contract, și în orice caz nu mai târziu de 20 de zile înainte de începerea executării pachetului. În cazul în care creșterea prețului este mai mare de 8% din prețul pachetului, călătorul poate înceta contractul. În cazul în care agenția de turism organizatoare își rezervă dreptul de a crește prețul, călătorul are dreptul la o reducere de preț dacă apare o scădere a costurilor relevante.

– Călătorii pot înceta contractul fără plata unei penalități de încetare și pot obține rambursarea integrală a oricăror plăți în cazul în care oricare dintre elementele esențiale ale pachetului, altul decât prețul, s-a modificat în mod semnificativ. În cazul în care, înainte de începerea executării pachetului, comerciantul răspunzător de pachet anulează pachetul, călătorii au dreptul la rambursare și, după caz, la o despăgubire.

– Călătorii pot înceta contractul fără plata unei penalități de încetare, înainte de începerea executării pachetului, în circumstanțe excepționale, de exemplu în cazul unor probleme grave de securitate la destinație care sunt susceptibile de a afecta pachetul.

– În plus, călătorii au posibilitatea de a înceta contractul în orice moment înainte de începerea executării pachetului, în schimbul achitării unei penalități de încetare adecvată și justificabilă.

– În cazul în care, după începerea executării pachetului, elemente importante ale pachetului nu pot fi executate astfel cum s-a convenit, vor trebui oferite călătorului servicii alternative corespunzătoare, fără a implica plata unor costuri suplimentare. Călătorii pot înceta contractul fără plata unei penalități de încetare, în cazul în care serviciile nu sunt executate în conformitate cu contractul și acest fapt afectează în mod substanțial executarea pachetului, iar agenția de turism organizatoare nu remediază problema.

– Călătorii au de asemenea dreptul la o reducere a prețului și/sau la plata unor despăgubiri pentru daune în cazul în care serviciile de călătorie nu sunt executate sau sunt executate în mod necorespunzător.

– Agenția de turism organizatoare trebuie să ofere asistență în cazul în care călătorul se află în dificultate.

– În cazul în care agenția de turism organizatoare intră în insolvență, plățile vor fi rambursate. În cazul în care aceasta intră în insolvență după începerea executării pachetului, iar transportul este inclus în pachet, repatrierea călătorilor este garantată. Călătorii pot contacta societatea cu care agentia organizatoare a contractat protectia sau, după caz, Ministerul Turismului (București, Bd-ul Dinicu Golescu nr.38, sector 1, tel. 0040213037837, fax: 0040213037893 e-mail: registratura@mturism.ro) în cazul în care serviciile sunt refuzate din cauza insolvenței agentiei organizatoare.

 

Asigurari de calatorie

Asigurarea medicala pentru calatorii in strainatate, asigurarea storno sau asigurarea travel pot fi incheiate prin intermediul agentiei cu societatea de asigurare  Mondial Assistance. Informatiile privind tipurile si conditiile de asigurare le puteti afla accesand sectiunea “Asigurari calatorie” de pe prima pagina a site-ului.

 

Conditii de calatorie                                                                                                                         Cetatenii romani care calatoresc in strainatate trebuie sa detina asupra lor pasaport sau carte de identitate (CI) dupa caz: pasaportul este valabil in toate tarile iar CI este valabila doar in statele membre ale Uniunii Europene (UE).

Nu sunt acceptate urmatoarele documente pentru trecerea frontierei: buletin vechi cu file, CI provizorie, certificat de nastere, iar pentru unele destinatii pasaport temporar (valabile 1 an).

Pentru copiii sub 14 ani este necesar pasaport (certificatul de nastere nu poate fi folosit ca document de calatorie).

Pentru mai multe detalii cu privire la regimul calatoriilor cetatenilor ramani in strainatate puteti contacta Politia de Frontiera la nr. de telefon  021.9590 sau accesand sit-urile: http://www.politiadefrontiera.ro , http://www.mae.ro/travel-conditions

Nota
  • Ofertele turistice sunt valabile la momentul introducerii acestora.
  • Datorita specificului industriei de turism, continutul ofertei (inclusiv tariful) se poate modifica si de multe ori acesta nu poate fi actualizat in timp util.
  • Informatiile actualizate le puteti obtine in urma contactarii agentiei (telefonic sau prin e-mail).

Leave a Reply